دهه هفتادي

ترنم بهار
 خانه ایام فاطمیه تماس  ورود
گزیده‌ای از فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره عزاداری
ارسال شده در 31 شهریور 1396 توسط ترنم بهار( دهه هفتادی) در بيانات رهبري, مناسبتی, محرم

​

 

 

گزیده‌ای از فتاوای آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی عزاداری سیّد و سالار شهیدان .  استفتائات به شرح زیر است:

۱ - صدمه وارد کردن به بدن در حد کوبیدن سر به دیوار، چنگ زدن به صورت، به صورت زدن، سینه‌زنی تا حدی که سینه‌ها -ولو جزئی- آسیب ببیند و یا این‌که از بدن خون جاری شود، چه حکمی دارد؟ ج: عزاداری به شیوه‌ی مرسوم و سنّتی از اعظم قربات الی الله تعالی و موجب اجر و ثواب است، لکن باید از هرگونه کاری که موجب وهن مذهب باشد، پرهیز شود. همچنین هر عملی که ضرر قابل توجهی برای انسان داشته باشد، حرام است. ۲ - راه‌اندازی دسته‌‌های عزاداری در ساعات پایانی شب در خیابان‌ها و محله‌ها چه حکمی دارد؟ ج: به راه انداختن دسته‌های عزاداری برای سیّدالشهدا و اصحاب ایشانعلیهم‌السّلام و شرکت در امثال این مراسم  امر بسیار پسندیده و مطلوبی است و از بزرگ‌ترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می‌کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیت دیگران می‌شود و یا فی‌ نفسه از نظر شرعی حرام است، پرهیز گردد. ۳ - حکم پخش صدای مراسم سینه‌زنی و نوحه‌خوانی و یا نوار آن از طریق بلندگوهای مساجد و حسینیه‌ها در شهرها و محله‌ها چیست؟ ج: واجب است برگزارکنندگان مراسم و عزاداران تا حد امکان از اذیت و ایجاد مزاحمت برای همسایگان بپرهیزند؛ هر چند با کم‌کردن صدای بلندگو و تغییر جهت آن به طرف داخل باشد. -۴ آیا جایز است که سخنران‌ها و مداحان  از عزاداران و مردم حاضر در مراسم عزاداری مطالبه کنند که مردم بلند و با صدا گریه کنند و یا هنگام دعا دستشان را بالا بیاورند؟ آیا بلندی و کوتاهی صدا تفاوتی در کیفیت ثواب عزاداری ایجاد می‌کند؟ ج: فی نفسه منعی ندارد. -۵ استفاده از ادوات موسیقی (محلی یا غیر آن) نظیر طبل، سنج، دمام و … برای عزاداری اباعبداللهعلیه‌السّلام در هیئت‌ها چه حکمی دارد؟ ج: استفاده از آلات موسیقی، مناسب با عزاداری سالار شهیدانعلیه‌السّلام نیست و شایسته است مراسم عزاداری به همان صورت متعارفی که از قدیم متداول بوده، برگزار شود. البته استفاده از طبل و سنج به نحو متعارف اشکال ندارد. -۶ استفاده از مال مجهول‌المالک و یا مخلوط قطعی به حرام در هیئت عزاداری جایز است؟ ج: جایز نیست. -۷ آیا می‌توان از باقی‌مانده‌ی پولی که از محرم سال گذشته برای هزینه‌ی ایام عزاداری به صورت عمومی از مردم گرفته شده است، در محرم امسال هزینه کرد؟ ج: مانعی ندارد ۸- حمل عَلَم و کُتل و پرچم‌های بزرگ چه وجهی دارند؟ بعضی علم‌ها به‌قدری بزرگ است که باید چندین نفر زیر آن قرار بگیرند. ضمن این که در برخی نواحی اعتقاداتی درباره‌ی این وسایل وجود دارد که موجب وهن اسلام و علی‌الخصوص شیعه می‌شود. آیا انجام این کارها جایز است؟ ج: استفاده از علم در عزاداری سید‌الشهداعلیه‌السّلام فی‌ نفسه اشکال ندارد، ولی نباید جزء دین شمرده شود. لکن حمل پرچم و کتل اشکال ندارد. ۹ - عزاداری اعم از سینه‌زنی، جلسات روضه‌خوانی و راه‌اندازی دسته‌جات برای عزاداری غیر از سیدالشهداءعلیه‌السّلام چه حکمی دارد؟ ج: فی‌ نفسه منعی ندارد. ۱۰ - حکم تصویربرداری و نورپردازی در هیئت‌های مذهبی به نحوی که یادآور کنسرت‌های موسیقی غربی باشد، چیست؟ ج: باید از انجام هر کاری که با شأن و جایگاه مجالس عزاداری اهل بیتعلیهم‌السّلام منافات دارد، پرهیز شود. ۱۱ - حکم برگزاری مراسم عقد و عروسی در ایام محرم و صفر و دیگر ایام عزاداری ائمه‌ی معصومینعلیهم‌السّلام چه حکمی دارد؟ ج: مجرد انجام عقد در ایام عزاداری فی‌نفسه منعی ندارد، ولی برگزاری مجالس جشن و انجام کارهایی که موجب هتک و بی‌حرمتی گردد، در خصوص ایام عزا جایز نبوده و حرام است.

 

منبع

 

نظر دهید »
شرايط مطالعه
ارسال شده در 17 تیر 1396 توسط ترنم بهار( دهه هفتادی) در پژوهش

 

 

 

«بكارگيري شرايط مطالعه يعني بهره وري بيشتر از مطالعه»

 


شرايط مطالعه ، مواردي هستند كه با دانستن ، بكارگيري و يا فراهم نمودن آنها ، مي توان مطالعه اي مفيدتر با بازدهي بالاتر داشت و در واقع اين شرايط به شما مي آموزند كه قبل از شروع مطالعه چه اصولي را به كار گيريد ، در حين مطالعه چه مواردي را فراهم سازيد و چگونه به اهداف مطالعاتي خود برسيد و با دانستن آنها مي توانيد با آگاهي بيشتري درس خواندن را آغاز كنيد و مطالعه اي فعالتر داشته باشيد :

 

1- آغاز درست :براي موفقيت در مطالعه ،بايد درست آغازكنيد.

2- برنامه ريزي : يكي از عوامل اصلي موفقيت ، داشتن برنامه منظم است .

3- نظم و ترتيب: اساس هر سازماني به نظم آن بستگي دارد .

4-حفظ آرامش: آرامش ضمير ناخود آگاه را پويا و فعال ميكند.

5- استفاده صحيح از وقت :بنيامين فرانكلين، ((آيا زندگي را دوست داريد؟ پس وقت را تلف نكنيد زيرا زندگي از وقت تشكيل شده است .))

6- سلامتي و تندرستي: عقل سالم در بدن سالم است .

7- تغذيه مناسب: تغذيه صحيح نقش مهمي در سلامتي دارد.

8- دوري از مشروبات الكلي : مصرف مشروبات الكلي موجب ضعف حافظه مي شود .

9 - ورزش : ورزش كليد عمر طولاني است .

10-خواب كافي: خواب فراگيري و حافظه را تقويت مي كند.

11 -درك مطلب: آنچه در حافظه بلند مدت باقي مي ماند ، يعني مطالب است .

 

 

چند توصيه مهم كه بايدفراگيران علم از آن مطلع باشند.

 

1- حداكثر زماني كه افراد مي توانند فكر خود را بروي موضوعي متمركز كنند بيش از 30 دقيقه نيست ، يعني بايد سعي شود حدود 30 دقيقه بروي يك مطلب تمركز نمود و يا مطالعه داشت و حدود 10 الي 15 دقيقه استراحت نمود سپس مجددا” با همين روال شروع به مطالعه كرد.

 

2- پيش از مطالعه از صرف غذاهاي چرب و سنگين خودداري كنيد. و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمائيد چون پس از صرف غذاي سنگين بيشتر جريان خون متوجه دستگاه گوارش ميشود تا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خونرساني به مغز كاهش مي يابد و از قدرت تفكر و تمركز كاسته ميشود . از مصرف الكل و دارو هم خودداري فرمائيد همچنين غذاهاي آردي مثل نان و قندي قدرت ادراك و تمركز را كم مي كند نوشابه هاي گازدارهم همينطور هستند.

 

3- ذهن آدمي با هوش است اگر يادداشت برداريد خود را راحت از حفظ و بياد سپاري مطالب مي كند و نيز همزمان نمي توانيد هم مطلبي را بنويسيد و هم گوش دهيد . پس در حين مطالعه لطفا” يادداشت برداري نمائيد.

 

منبع

 

روش صحیح مطالعه شرایط مطالعه پژوهش 1 نظر »
روش های صحیح مطالعه کردن
ارسال شده در 17 تیر 1396 توسط ترنم بهار( دهه هفتادی) در پژوهش

بارها شنيده ايم كه دانش آموز يا دانشجويي مي گويند :« ديگرحال و حوصله خواندن اين كتاب را ندارم » يا «آنقدرازاين كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نيست» ويا «هرچقدرميخوانم مثل اينكه كمتر ياد مي گيريم» ويا «10 بار خواندم و تكرار كردم ولي بازهم ياد نگرفتم» به راستي مشكل چيست ؟ آيا براي يادگيري درس واقعا” بايد 10 بار كتاب را خواند ؟ آيا بايد دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟وآيا بايددهها بار درس راتكراركردتا يادگرفت ؟ مطمئنا” اگر چنين باشد ، مطالعه كاري سخت و طاقت فرسا است . اما واقعيت چيزي ديگر است . واقعيت آن است كه اين گروه از فراگيران ، روش صحيح مطالعه را نمي دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چيزي راجع به چگونه درس خواندن نمي آموزند . يادگيري و مطالعه ، رابطه اي تنگاتنگ و مستقيم با يكديگر دارند، تا جايي كه مي توان اين دو را لازم و ملزوم يكديگر دانست. براي اينكه ميزان يادگيري افزايش يابد بايد قبل از هرچيز مطالعه اي فعال و پويا داشت .

 

 

 

 


شيوه صحيح مطالعه ،چهار مزيت عمده زير را به دنبال دارد:

 

1- زمان مطالعه را كاهش ميدهد.

2- ميزان يادگيري را افزايش ميدهد .

3-مدت نگهداري مطالب در حافظه را طولاني تر مي كند.

4- بخاطر سپاري اطلاعات را آسانتر مي سازد.

 

براي داشتن مطالعه اي فعال و پويا نوشتن نكات مهم درحين خواندن ضروري است تابراي مرور مطالب،دوباره كتاب رانخوانده و در زماني كوتاه ازروي يادداشتهاي خود مطالب را مرور كرد .يادداشت برداري ، بخشي مهم و حساس از مطالعه است كه بايد به آن توجهي خاص داشت . چون موفقيت شما را تا حدودي زياد تضمين خواهد كرد و مدت زمان لازم براي يادگيري را كاهش خواهد داد. خواندن بدون يادداشت برداري يك علت مهم فراموشي است.

 

 

 

شش روش مطالعه :

 

خواندن بدون نوشتن ،خط كشيدن زيرنكات مهم، حاشيه نويسي، خلاصه نويسي ،كليد برداري، خلاقيت و طرح شبكه اي مغز

 

1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآيندي فعال و پويا است وبراي نيل به اين هدف بايد از تمام حواس خود براي درك صحيح مطالب استفاده كرد. بايد با چشمان خود مطالب را خواند، بايد در زمان مورد نياز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را يادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگير شده و حضوري فعال و همه جانبه در يادگيري داشت و هم در هنگام مورد نياز ، خصوصا” قبل از امتحان ، بتوان از روي نوشته ها مرور كرد و خيلي سريع مطالب مهم را مجددا” به خاطر سپرد .

 

2- خط كشيدن زير نكات مهم :اين روش شايد نسبت به روش قبلي بهتر است ولي روش كاملي براي مطالعه نيست چرا كه در اين روش بعضي از افراد بجاي آنكه تمركز و توجه بروي يادگيري و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشيدن زير نكات مهم مي گردد .حداقل روش صحيح خط كشيدن زير نكات مهم به اين صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا” درك كنند و سپس زير نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب بدنبال نكات مهم بگردند تا زير آن را خط بكشند .

 

3- حاشيه نويسي :اين روش نسبت بدو روش قبلي بهتر است ولي بازهم روشي كامل براي درك عميق مطالب و خواندن كتب درسي نيست ولي مي تواند براي يادگيري مطالبي كه از اهميتي چندان برخوردار نيستند مورد استفاده قرار گيرد.

 

4- خلاصه نويسي : در اين روش شما مطالب را ميخوانيد و آنچه را كه درك كرده ايد بصورت خلاصه بروي دفتري يادداشت مي كنيد كه اين روش براي مطالعه مناسب است و از روشهاي قبلي بهتر مي باشد چرا كه در اين روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آنها را يادداشت مي كنيد اما بازهم بهترين روش براي خواندن نيست .

 

5- كليد برداري :كليد برداري روشي بسيار مناسب براي خواندن و نوشتن نكات مهم است . در اين روش شما بعد از درك مطالب ، بصورت كليدي نكات مهم را يادداشت مي كنيد و در واقع كلمه كليدي كوتاهترين، راحتترين ،بهترين وپرمعني ترين كلمه اي است كه با ديدن آن، مفهوم جمله تداعي شده و به خاطر آورده مي شود .

 

6- خلاقيت و طرح شبكه اي مغز: اين روش بهترين شيوه براي يادگيري خصوصا” فراگيري مطالب درسي است .در اين روش شما مطالب را ميخوانيد بعد از درك حقيقي آنها نكات مهم را به زبان خودتان و بصورت كليدي يادداشت مي كنيد و سپس كلمات كليدي را بروي طرح شبكه اي مغز مي نويسد ( در واقع نوشته هاي خود را به بهترين شكل ممكن سازماندهي مي كنيد و نكات اصلي و فرعي را مشخص مي كنيد)تا در دفعات بعد به جاي دوباره خواني كتاب ، فقط به طرح شبكه اي مراجعه كرده وبا ديدن كلمات كليدي نوشته شده بروي طرح شبكه اي مغز ، آنها را خيلي سريع مرور كنيد . اين روش درصد موفقيت تحصيلي شما را تا حدود بسيار زيادي افزايش ميدهد و درس خواندن را بسيار آسان مي كند. و بازده مطالعه را افزايش ميدهد.

 

منبع

 

روش صحیح مطالعه کردن مطالعه کردن پژوهش نظر دهید »
جایگاه تربیت سیاسی و نقش آن در پیشگیری از رخنه های سیاسی - فرهنگی در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
ارسال شده در 31 اردیبهشت 1396 توسط ترنم بهار( دهه هفتادی) در پژوهش

 

مقاله ی ارزشی زیر به قلم:

چکیده مقاله:

از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره ) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهنگ به دلیل تاثیرگذاری بر ذهنیت ورفتارهایفردی،اجتماعیوگرایش هایسیاسیدارایاهمیت ویژه است .رویآوردن دشمن به مبارزه فرهنگی سبب شده است لزوم توجه مسئولان فرهنگی به مقوله فرهنگ ، به یکی از دغدغه های مهم رهبران انقلاب ایران تبدیل شود؛بنابراین ،لذاازمنظرحضرت امام (ره )ومقام معظم رهبری(مدظله العالی)،یکیازتهدیدات مهم حوزه فرهنگ ،رخنهفرهنگیدشمن است که نیازمنداقدمات پیش دستانه وپیشگیریهایآگاهانه است و در نتیجه تقویت اجزای اصلی فرهنگ اسلامی و ملی کشور و پاسداشت آن در برابر نفوذ ، رخنه و تاثیر فرهنگ غربی در پرتو تربیت سیاسی صحیح و مناسب در تمامی ابعاد و ویژگی آن را می طلبد؛ به گونه ای که منجربه تاثیرگذاریمستقیم وغیرمستقیم برمدیران ،تصمیات کلان وسیاستگذاریهایآموزشی–تربیتی وعمومیکشورشود. براین اساس است که حضرت امام خمینی(ره )ومقام معظم رهبری(مدظله العالی)با توجه با جنگ نرم وسیع دشمن بر ضد جمهوری اسلامی ایران ، انگشت تاکید را بر بصیرت افزایی و افزایش قدرت تحلیل سیاسی ملت گذاشته اند. ایشان راه حل دفاعی و پاسخ هوشمندانه را ،کاربست صحیح تربیت سیاسیمیدانندکه منجربه مصونیت سیاسیجامعه وتداوم وقوام ارزش هایانقلابیمیشود.بنابراین ،مقاله حاضر با استفاده از ابزار کتابخانه ای و مبتنی بر توصیف و تحلیل آرای امام خمینی(ره ) و رهنمود های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)درپی تشریح وتبیین جایگاه تربیت سیاسیونقش آن درپیشگیریازرخنه های سیاسی- فرهنگیدرانقلاب اسلامیاست .

 

نمایش فایل های پیوست:

  • _.pdf (497 کیلوبایت)
2 نظر »
جایگاه تربیت سیاسی و نقش آن در پیشگیری از رخنه های سیاسی - فرهنگی در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
ارسال شده در 31 اردیبهشت 1396 توسط ترنم بهار( دهه هفتادی) در پژوهش

 

مقاله ی ارزشی زیر به قلم:

چکیده مقاله:

از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره ) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرهنگ به دلیل تاثیرگذاری بر ذهنیت ورفتارهایفردی،اجتماعیوگرایش هایسیاسیدارایاهمیت ویژه است .رویآوردن دشمن به مبارزه فرهنگی سبب شده است لزوم توجه مسئولان فرهنگی به مقوله فرهنگ ، به یکی از دغدغه های مهم رهبران انقلاب ایران تبدیل شود؛بنابراین ،لذاازمنظرحضرت امام (ره )ومقام معظم رهبری(مدظله العالی)،یکیازتهدیدات مهم حوزه فرهنگ ،رخنهفرهنگیدشمن است که نیازمنداقدمات پیش دستانه وپیشگیریهایآگاهانه است و در نتیجه تقویت اجزای اصلی فرهنگ اسلامی و ملی کشور و پاسداشت آن در برابر نفوذ ، رخنه و تاثیر فرهنگ غربی در پرتو تربیت سیاسی صحیح و مناسب در تمامی ابعاد و ویژگی آن را می طلبد؛ به گونه ای که منجربه تاثیرگذاریمستقیم وغیرمستقیم برمدیران ،تصمیات کلان وسیاستگذاریهایآموزشی–تربیتی وعمومیکشورشود. براین اساس است که حضرت امام خمینی(ره )ومقام معظم رهبری(مدظله العالی)با توجه با جنگ نرم وسیع دشمن بر ضد جمهوری اسلامی ایران ، انگشت تاکید را بر بصیرت افزایی و افزایش قدرت تحلیل سیاسی ملت گذاشته اند. ایشان راه حل دفاعی و پاسخ هوشمندانه را ،کاربست صحیح تربیت سیاسیمیدانندکه منجربه مصونیت سیاسیجامعه وتداوم وقوام ارزش هایانقلابیمیشود.بنابراین ،مقاله حاضر با استفاده از ابزار کتابخانه ای و مبتنی بر توصیف و تحلیل آرای امام خمینی(ره ) و رهنمود های مقام معظم رهبری(مدظله العالی)درپی تشریح وتبیین جایگاه تربیت سیاسیونقش آن درپیشگیریازرخنه های سیاسی- فرهنگیدرانقلاب اسلامیاست .

 

نظر دهید »
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 6
  • ...
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • ...
  • 26

آخرین مطالب

  • گزیده‌ای از فتاوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره عزاداری
  • شرايط مطالعه
  • روش های صحیح مطالعه کردن
  • جایگاه تربیت سیاسی و نقش آن در پیشگیری از رخنه های سیاسی - فرهنگی در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
  • جایگاه تربیت سیاسی و نقش آن در پیشگیری از رخنه های سیاسی - فرهنگی در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
  • عدالت و پیشرفت در آرمان شهر مهدوی
  • فرهنگ سیاسی و مشارکت سیاسی زنان
  • دگرگونی و نظریه سیاسی: آیا تغییر نظام سیاسی نیازی به نظریه سیاسی دارد؟
  • تحلیل جامعه شناختی سیره ی سیاسی امامان علیهم السلام
  • ویژگی های پژوهنده

آخرین نظرات

  • حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت  
    • الزهراء(س) گلدشت
    در شرايط مطالعه
  • ترنم بهار( دهه هفتادی)  
    • دهه هفتادي
    در جایگاه تربیت سیاسی و نقش آن در پیشگیری از رخنه های سیاسی - فرهنگی در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
  • حوزه علمیه الزهرا(س) گلدشت  
    • الزهراء(س) گلدشت
    در جایگاه تربیت سیاسی و نقش آن در پیشگیری از رخنه های سیاسی - فرهنگی در انقلاب اسلامی از دیدگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)
  • fati در مراحل انجام پژوهش در مطالعات دینی
  • رحیمی  
    • محدثه بروجرد
    در چند داستان پندآموز از حضرت زهرا (س)
  • رضوی  
    • مصباح
    • شیرازی ها
    • پژوهانه
    در روز هشتم:موکب امام رضا عمود 645
  • مریم  
    • عطر یاس
    • گیسو کمند
    در روز هشتم:موکب امام رضا عمود 645
  • مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر  
    • مرکز تخصصی نرجس خاتون (س)شاهين شهر
    در روز هشتم:موکب امام رضا عمود 645
  • ترنم بهار( دهه هفتادی)  
    • دهه هفتادي
    در موکب امام رضا علیه السلام به مناسبت شهادت حضرت
  • روشنک بنت سینا  
    • خوشه های تاک _ دشمن زیاری
    • اف کاف
    • روشنک، دختر لُر
    • روشنک بنت سینا
    در موکب امام رضا علیه السلام به مناسبت شهادت حضرت
  • ترنم بهار( دهه هفتادی)  
    • دهه هفتادي
    در روز اول سفر قم و جاماندن بنده!
  •  
    • آسمانِ چهارم
    • مهزیار
    • Ashura
    • خانواده
    در روز اول سفر قم و جاماندن بنده!
  • مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر  
    • مرکز تخصصی نرجس خاتون (س)شاهين شهر
    در روز دوم: بلاد عشق
  • بی نشان  
    • بانوی دوعالم
    • یازهرا(س)
    در  ایران از سلمان فارسی است نه سلمان فارسی از ایران
  • مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر  
    • مرکز تخصصی نرجس خاتون (س)شاهين شهر
    در چرا باید از مرجع تقلید پیروی کنیم؟ مگر خودمان عقل نداریم؟
  • رضوی  
    • مصباح
    • شیرازی ها
    • پژوهانه
    در اولین شهید دهه هفتادی، حامد جوانی
  • یااباعبدالله الحسین (ع)  
    • ساجدین(ندای صلح و حقیقت)
    • Evening Ashura
    در اولین شهید دهه هفتادی، حامد جوانی
  • مریم  
    • عطر یاس
    • گیسو کمند
    در شاعر مکن ای صبح طلوع
  • . . . ماریا . . .  
    • از نون تا قلم
    در روز اول سفر قم و جاماندن بنده!
  •  
    • روابط عمومی مدیریت استان فارس
    در روز اول سفر قم و جاماندن بنده!

دهه هفتادي

سلام در وبلاگم سعی میکنم در مورد مطالب روز جامعه و خاطرات خودم از بعضی از سفر ها و آموزش برخی از هنر ها برای شما میگذارم. اگر نظر سازنده ای داشتید در قالب نظر در یکی از پست ها در خدمتم. ممنون از کسانی که همراهی میکنند.

کاربران حاضر

  • متین

خبرنامه

پیوند وبلاگ

  • مصباح الهدی
  • بارانی ها
  • آسمان آبی
  • عطر یاس
  • ترنم بهار در آپارات
کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان